קריירה: לקחת את הכיוון הנכון

פגשתי אותו בבית הקפה, הוא יזם ומנכ”ל של סטארט אפ בתחום מבוקש. הוא נמצא בצומת דרכים בקריירה וביקש להתייעץ. דיברנו על הריגוש שביצירה, על הקמת משהו מאפס, איך לאט לאט מרעיון עמום, הדברים מתחילים לקרום עור וגידים ונוצרת חברה, עובדים, לקוחות.

ודיברנו גם על השותפות, שלא לומר “זוגיות”, עם השותף להקמת החברה. איך, מצד אחד, היחד יכול להיות הרבה יותר גדול מסכום חלקיו אבל ברגע שיש חריקות, המדרון תלול..

הוא החליט לעזוב את הסטארט-אפ ולעבור לדבר הבא. עכשיו הוא נמצא במחשבות, על האוטומט יושב תפקיד המנכ”ל במקום אחר. מצד שני, כשהגיעה ההזדמנות למנכ”ל את אחת החברות, הוא לא בדיוק קפץ עליה. הרגיש שהוא בעיקר צריך קצת זמן לעבד ולעכל את החוויה האינטנסיבית שעבר עם הקמת ובניית הסטארט-אפ, רכבת הרים משוגעת שחווה בשלושת השנים האחרונות.

דיברנו על ערכים, על הדברים שחשובים לנו בחיינו, מנחים ומנהלים אותנו. זיהינו את הערכים שחשובים לו. מה המקומות שבהם הוא שבע רצון ויש הלימה בין ההתנהגות לערכים לעומת המקומות של התקיעות וחוסר שביעות הרצון, שם יש קונפליקט מול הערכים. זאת אחת מאבני הדרך המשמעותיות שעליהן אני עובדת עם נועצים ומתאמנים.

השיחה על ערכים הובילה לשיחה על אמצעים ומטרות. הוא דיבר על תפקיד המנכ”ל אבל משהו לא היה שלם במה שאמר ואיך שהציג את הדברים. ואז הגיע הרגע שבו אמרתי לו בזהירות: “להיות מנכ”ל זאת לא המטרה שלך, תפקיד המנכ”ל הוא אמצעי עבורך להשיג דברים אחרים שמעניינים אותך ושמהם אתה נהנה”.

ואז… שתיקה.

אחרי כמה מבטים לצדדים ומחשבה מעמיקה הוא אמר לי: “הפכת לי לגמרי את נקודת המבט”

כאן הגיע הטוויסט בעלילה.. התעמקנו בדברים שמהם הוא נהנה, ביחד הגדרנו אותו בשלוש מילים שתואמות את הערכים שלו והתחלנו לחשוב על דרכים נוספות ותפקידים אחרים שדרכם הוא יוכל להשיג את אותם הדברים.

פעמים רבות אנחנו מתבלבלים בין המטרה שמנחה אותנו לבין האמצעים להשיג את אותה מטרה. אם ניקח את עולם הקריירה לדוגמא: המטרה ברוב המקרים תוגדר כתפקיד נחשק והאמצעים יהיו התפקידים בדרך שיובילו לאותו התפקיד, ניסיון שנרכוש וכלים שנקבל. אפשר להסתכל על זה גם מכיוון הפוך, פעמים רבות המטרה יכולה להיות עשייה מסויימת, כלים ומרחב פעולה והאמצעי להשיג את זה יהיה התפקיד.

בתוך האוטומט שאנחנו נמצאים, תשאלו את עצמיכם מה המטרות שלכם ומה האמצעים להשיג אותם.

עוד פוסטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אנא מלא את השדה
אנא מלא את השדה
יש להזין אימייל תקין.

אולי תאהב גם
תפריט